Dupa cum spuneam si in alt topic, feriti-va de service-urile auto de genul MHS BMW, service-uri de reprezentanta, cu "prestanta", cu "show-room", cu "sticla" multa, si cu pretentii mai "ceva" decat in "Beverly Hills", dar cu servicii diametral opuse din punct de vedere al compententei, corectitudinii, promptitudinii, calitatii, seriozitatii, relatiei cu clientii...in rest, puteti completa, fiecare, cu parerile personale!
Am deschis acest topic, desi unii dintre voi v-ati mai "lovit" de aceste "piedic", insa nu cred ca ati ajuns la nivelul la care m-au "impins" pe mine! Am avut avarii de complexitate sub medie pe partea dreapta-fata, pentru care am avut masina retinuta 11 luni si 3 saptamani "in cap", neintrerupt, de la data intrarii cu proces verbal in service, pana la data iesirii cu proces verbal de la ei, cu precizarea ca nu au avut nicio problema cu asiguratorul(Allianz) in ce priveste plata! Dupa ce am luat masina de la ei, am descoperit pana si dupa aproape 5 ani probleme cauzate de ei sau de care pot fi mai mult decat suspectati, deoarece n-am fost la niciun alt service lana la un moment dat! Ca exemple, cate un prezon furat de la fiecare roata, pete de grund si vopsea pe coltul din stanga de deasupra al haionului, pete de lac pe praguri, priza centrala de aer conditionat cu 2 din 4 cleme rupte, un capac air-bag montant central-stanga "disparut", capac air-bag montant stanga-fata cu doua urme de 1,5-2 mm de surubelnita, diverse improvizatii pe care nu le utilizezi nici la o caruta, cu atat mai putin la un SUV de o anumita valoare si multe altele, ar insemna sa mai scriu cateva pagini pentru a cuprinde tot ce am mai descoperit dupa momentul cand am ridicat masina din service! In alta ordine de idei, dupa ce am luat autoturismuk de acolo, am revenit in mod constant, inca aproape 1 an, pentru a incerca sa remedieze probleme pe care tot ei mi le-au provocat si pe care si le-au asumat! Aceste reveniri episodice, pentru ca am ajuns la un "serial", durau intre 1 zi si 2 saptamani, adunandu-se si asa inca vreo 3 luni si ceva, de retinere a vehiculului in service, in plus fata de cele 11 luni si 3 saptamani initiale! In total, in jur de 1 an si peste 3 luni de "gazduire", pe care, daca-i scadem din perioada de 2 ani de garantie, cum au facut-o scursurile respective, ramai cu peste 8 luni de utilizare propriuzisa! In acest timp am revenit mai ales pentru ca la iesirea din service, desi pana atunci n-am avut niciodata astfel de probleme, in mod aleator imi apareau erorile de bord la directie, 4x4, DSC si inca una, iar volanul ramanea cu axa intr-o pozitie cu 10 pana la 80 de grade stanga sau dreapta fata de pozitia normala, servo-directia functiona greu si multe altele pe care, poate, le detaliez in particular! Un alt semn al "competentei" angajatilor il reprezinta faptul ca abia cannd am ajuns sa-mi schimb cauciucurile la o vulcanizare mi-au spus ca aveam ambele jante de pe spate crapate pe margine/kant in interior, asta dupa ce am insistat la fiecare vizita la MHS si asupra acestei probleme, zgomotul de "oala sparta" pe care il auzeam cu geamul deschis, la care ei au invocat "rularea pe o suprafata improprie", au ridicat-o si pe elevator, dar nedandu-mi voie sa asist, n-au fost in stare sa observe, ce mai, fara comentarii! Alta patanie, tot din perioada in care eram "abonat" la ei, la MHS(unde am mers in continuare pana la proces pentru a nu invoca ulterior ca nu e vina lor, ci si a altora, cum ar fi putut daca as fi mers si in alta parte), am venit pentru aceeasi "eterna" problema, erorile aparute pe bord si "zgomotul de oala", trebuia sa plec la Suceava, in concediu, am adus masina la 11 pm, mi-au zis ca dureaza putin, maxim o ora, apoi pe la ora 16 ma grabesc sa o iau(dupa ce mi-au schimbat planetara dreapta-spate, motivul lor pentru "zgomotul de oala sparta", desi nu trebuia schimbata, dupa cum am vazut dupa aceea, de fapt trebuiau schimbate jantele fisurate, din nefericire, in Romania nu ai ce face cu jante pentru anvelope de 315/35xR20; mai precizez si faptul ca desi pana atuncj nu m-au lasat sa intru, am reusit sa ma apropii suficient de mult incat sa vad cum fortau montarea planetarei si cum bateau cu barosul mai "abitir" decat bati o pana intr-un lemn dur, au "ciocanit-o" pana s-a "strecurat" obligat-fortar la un loc care era presupus al ei, dar, cum s-a dovedit peste cateva ore, nu era), ca sa plec, nu apuc bine sa ies din curtea lor si ma trezesc din nou cu problema, ma intorc, mai astept vreo 3 ore, plec, intr-un final, dar nu am ajuns mai departe de sos. Fundeni si imi explodeaza perna de aer dreapta-spate, era trecut de ora 21, suna dupa platforma, ia masina, du-o inapoi, a doua zi vin dimineata, mi se spune ca dureaza maxim 2 ore, pana la urma pe la ora 15 abia plec si ma intorc din nou cu directia(si nu numai) "bolnava", mai stau vreo 3 ore si reusesc sa plec, pierzand aproape 2 zile de concediu! Trebuie sa verific notitele pentru a-mi aduce aminte ultimele "descoperiri" ale "mostenirii" lasate de MHS BMW Motors Bucuresti!
Pentru a evita astfel de probleme ar fi bine sa ajungeti la service-uri din afara, daca se poate, unde a mai fost cineva si poate sa probeze intr-o oarecare masura seriozitatea si competenta personalului, sau, cu aceeasi precizare, la un service mai mic, care sa fie dotat cu tot ce trebuie din pumct de vedere al tehnologiei, unde sa poti asista la ceea ce se intampla cu proprietatea ta, eventual, sa-ti cumperi si singur piesele, desi cateodata intelegi ca diferenta nu e prea mare in unele cazuri intre pretul total al service-ului cu tot cu piese si manopera fata de pretul manoperei service-ului impreuna cu pretul pieselor atunci cand iti iei singur piesele, depimde dea service la service!
Sfatul meu este ca intr-o situatie similara sa procedati in felul urmator:
1. Cautati imediat sa faceti o expertiza tehnica(are o denumire care imi scapa, pe moment, gen expertiza tehnica asiguratorie) in asa fel incat sa verificati daca se confirma banuielile;
2. Puteti combina - nu stiu cum, exact - expertiza cu o verificare detaliata, la un service sigur, pana la nivel de surub si piulita, spun asta deoarece am auzit de la expertul numit de instanta ca pentru 1.000 lei nu pot avea pretentie la mai mult decat o examinare vizuala utilizand si elevatorul;
3. Pastrati orice bilete, cartele, bonuri, dovezi ale faptui ca nu ati putut folosi bunul personala, pentru a demonstra lipsa de folosinta;
4. Adresati-va instantei si producatorului-fimei respective;
5. Ar fi bine sa aveti si un contract de comodat anterior ajungerii in service; oricum, AVETI GRIJA SA IL AVETI, sper ca intelegeti ce vreau sa spun, principiul "cui pe cui se scoate", sau "sa raspunzi la foc tot cu foc" este cel mai sanatos, echitabil, realist si sigur!
Mai completez lista cu ce-mi mai aduc aminte intre timp!
P.S. In vara trecuta cand am facut o noua revizie, am vazut filtrele de la aerul conditionat cand mi le-a scos mecanicul intr-un service mai mic si mai de Doamne-ajuta si mi-am dat seama ca la Filaret, unde facusem revizia anterioara imi montasera alte filtre decat cele originale, dar ma "taxasera" ca si cand ar fi fost originale, de vreo 4 ori mai scumpe! Asa ca stati langa masina atunci cand umbla cineva in ea, macar va mai "sare in ochi" cate ceva...
Mai bine sa taci si sa lasi impresia ca esti prost, decat sa vorbesti sa spulberi orice indoiala! Inteleptul nu spune ce stie, prostul nu stie ce spune!