Fara sa am cumva in intentie sa pledez nefondat asupra barcilor executate din placaj fibrat , ci doar din nevoia de a expune , de a promova o tehnica ce in Romania inca nu a "prins" , respectiv tehnica numita Stitch&Glue , dati-mi voie ca pur si simplu sa vorbesc despre asta in masura in care am aprofundat-o in timp .....raman tot la cele din aluminiu . Cred ca o barca din aluminiu e peste cele din alt materia mai ales la lovituri si trannsport pe masina in cazul meu.
E mult de vorbit si despre asta , e adevarat .
singura problema sunt bordurile joase, prea joase care nu iti permit prea multe iesiri pe ape agitate
La ultima vizita in atelier Iulian Cioclin m-a filmat izbind cu ciocanul bordajul unui JonBoat ce-l am in lucru . Am sa-l rog sa posteze filmul daca il mai are . Insa pana o face va asigur ferm ca nu este capabila o barca de aluminiu sa incaseze asemenea lovituri fara sa aiba de suferit . Nici una de fibra plina .Cred ca o barca din aluminiu e peste cele din alt materia mai ales la lovituri si trannsport pe masina in cazul meu.

S-a discutat mult despre asta pe mai toate forumurile de profil , si concluzia a fost clara : BARCA PERFECTA NU EXISTA !
Insa ca parere personala , singura barca ce s-ar putea apropia cel mai mult de conditiile pe care le enumeri mai sus ar fi un JonBoat de aprox. 4,2 x 1,6 x 0.5 m .
Iar acum sa deschid cumva o lista de genul "Ce-mi doresc mai mult ?" :
- Vreau stabilitate ? JonBoat ! ... Insa desi gliseaza perfect necesita motorizare mai mare decat o carena de skiff.
- Vreau o barca usoara ? ... Ok ! Insa pe cat e de usoara pe atat de usor o va manevra un somn de 2 m in drill .
- Vreau sa nu ma impinga vantul ? Bordaj mic ! ... Insa ma va stropi valul in mars .
- Vreau punte goala , continua ? Se face ! In cazul asta barca necesita stringheri , crivace si paiol , si iarasi nu mai e usoara .
Si-ar mai fi , insa ma opresc aici . In principiu ati inteles .
Dar repet , raportat la criteriile de mai sus cel mai mult se apropie un JonBoat. Cel putin asta e parerea mea .
De curand am achizitionat proiectul pentru un asemenea JonBoat , fiind una dintre prioritatile anului 2015 .
Sări de informațiile utilizatorului
Membru din: 25.04.2012
Locație: Giroc
Profesia: fizician - programator - electronist - "manager" - wtf, complicat
Vin si eu cu o intrebare de mithbuster.
Este adevarat ca intr-o barca de aluminiu nu ai "eficienta" in pescuitul la clonc?
Inevitabil faci galagie mai mare in barca de aluminiu vs. fibra, unii spun ca "rezoneaza" diferit si la sunetul cloncului.
.
Postez clipul mentionat mai sus.
Test s&g: http://youtu.be/gyO3D_eL8R8
Ati facut si teste de distrugere, sa constatati cam cind incep sa crape? Sau in ce situatii? Sări de informațiile utilizatorului
Membru din: 25.04.2012
Locație: Giroc
Profesia: fizician - programator - electronist - "manager" - wtf, complicat
.
Depinde foarte mult de :Si ce greutate ii estimezi john boat-ului?
Este posibil ! Chiar daca are 4,1 x 1,6 m ( sa luam dimensiunile astea ca exemplu ) , lucrata cu mediu consum de materiale si mediu accesorizata , da ! Poate fi transportata pe o masina .Va mai fi un carportable?
Sări de informațiile utilizatorului
Membru din: 25.04.2012
Locație: Giroc
Profesia: fizician - programator - electronist - "manager" - wtf, complicat
Chiar daca are 4,1 x 1,6 m ( sa luam dimensiunile astea ca exemplu ) , lucrata cu mediu consum de materiale si mediu accesorizata , da ! Poate fi transportata pe o masina .

Salut Adi !!! Ma bucur mult sa ne regasim si aici !salut Modigliani,
Cea mai usoara barca pe care-am construit-o are 3,1 x 1,1 x 0,55 cm si cantareste doar 35 kg !
- care este cea mai usoara barca pe care ai construito, care sa confere siguranta si confort? - ma refer la barca de pescuit
Pentru Software-ul: Burning Board®, dezvoltat de WoltLab® GmbH






