Domnu Ionel ! la felul cum ai formulat induci in ,,oroare" , niciodata o ambarcatiune construita dupa ceva calcule nu va glisa numai la motorizarea maxima admisa !
De obicei constructorul specifica motorizarea minima si cea maxima , cea minima de regula este cea care asigura deplasarea la ,,gol" in conditii de economic /viteza , motorizarea maxima este data de suportabilitatea constructiei in contitii de ,,plin" pe economic /viteza .
Deci problema apare la ,,supramotorizare" , si de obicei nu se tine cont ca la barcile mai vechi motorizarea maxima s-a calculat la un raport kg/cp pt motoarele de la acea data aflate pe piata! de regula motoare in 2 t , deci mult mai usoare !
Atentie ca o ,,fibra de sticla " dupa 10 ani pierde considerabil din rezistenta si deci fata de maxim admis se pot scadea pana la 10cp , sau 10-15 kg pe oglinda , daca nu vestele de salvare trebuiesc puse obligatoriu!!!